صابر

چای می‌خورین یا قهوه؟

می چرخد اما نه به زیبایی

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ

در خیابان قدم میزنی می بینی به ندرت می توانی فاصله ای را بیابی که یکدست و تمیز کار شده باشد.  فکرش را که میکنی می بینی خودت هم همچنین تمیز کار نبوده ای! بیشتر که فکرش را می کنی می گویی خب احتمالا کسی که داشته اینجا کار می کرده از مسئولش راضی نبوده. مثلا پولش را به تمام یا به موقع نمی دهد. یا نه می بیند کالایی که برای خودش یا خانه خریده مشکل پیدا کرده و خدمات پس از فروشش خوب نبوده. یا در بیمارستان به مشکل بر خورده است. یا در فلان اداره کارش را به ناحق راه نمی اندازند. یا ... باز می آیی به مسئول بالای همان کارگر فکر می کنی هزار جور بهانه برایش پیدا می کنی. به مسئول بالای آن مسئول هم همینطور. و میبینی همه این مردمان کارشان را درست انجام نمی دهند. گویی هر فرد مسئول با مسئولیتش قهر است. همگان از یکدیگر شاکی اند. همگان هم مظلومند و هم ظالم! خود من هم!

چرخ می چرخد. همیشه می چرخد. اما فعلا نه به خوبی. نه به زیبایی.

به نظر شما مشکل کجاست؟ کجای کار گره خورده است؟

  • صابر راستی کردار

اجتماعی

نظرات (۲)

چند وقت پیش این مطلبتون رو خوندم و تو فکرم باهاش درگیر بودم ولی به نتیجه ی جامعی نرسیدم.
فقط یه خاطره:
پنجره های کلاس های مدرسه مون خیلی بد درست شده . طوری که وقتی پرده نصب میشه دیگه امکان باز شدن پنجره ها نیست . وقتی هم که برای تهویه و تبادل هوا مجبور به باز و بسته کردن پنجره ها میشیم ، یا پرده پاره میشه یا از جا کنده!
از اول سال تحصیلی تا آخرش هر وقت که با این مشکل مواجه میشیم با التماس به بچه ها میگم:
ببینین کار اشتباه و ناقص یه نفر چقدر ما رو به دردسر انداخته! ... مهم نیست که در آینده چه کاره بشین؛ فقط تو رو خدا هر کاره شدین کارِتون رو درست انجام بدین و خدایی که شما رو می بینه رو ببینین!
همین پنجره های بد دلیلی شده برای اینکه هر از چند گاهی از بچه ها بپرسم: به نظر شما دکتر و مهندسی و ... که مردم رو اذیت می کنه رو خدا بیشتر دوست داره یا یه رفتگر و راننده و نانوا و ... که مردم ازش راضی هستن؟
پاسخ:
متاسفانه خیلی چیزها سر جای خودش نیست. نمی دونم چرا اینجوری می کنیم. چرا اینقدر به هم ظلم می کنیم. توی رانندگی، توی همسایگی، توی همکاری، توی زندگی، توی معامله، توی شراکت، توی مسلمونی، توی عبادت(!)، توی ... نمی دونم. چرا اینهمه فساد وجود داره. چرا اینقدر بی خیال و بی تفاوت شدیم. چرا ... عجیب مردمی هستیم. با آن همه خوبی که داریم این بدی ها عجیب است!
سلام برادر خوبی 
خسته نباشید من میخوام قالب وبلاگمو فونتش تغییر بدم باید چیکار کنم
ازتون خواهش میکنم جواب بدید
پاسخ:
سلام
من نمی دونم شما از چه سرویسی استفاده می کنید اما در هر صورت اگر دسترسی به بخش قالب و ویرایش فایل CSS دارید باید سلکتور مربوط به اون قسمت از صفحه که می خواهید فونتش رو عوض کنید پیدا و سپس نام فونت رو به ابتدای ویژگی مربوطه اضافه کنید. البته ممکنه فونت نظر شما روی سیستم کاربر نصب نباشه که باید اونو به همراه صفحه بارگذاری نمایید. توی گوگل جستجو کنید آموزش تغییر فونت وبلاگ یا راهنمای font-face
یه راه سر راست برای مثلا فونت وزیر اینه:
این خط رو به بخش "ویرایش ساختار قالب فعلی" توی تگ Head اضافه کنید:
<link href="https://cdn.rawgit.com/rastikerdar/vazir-font/master/dist/font-face.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
بعدش می تونید این خط رو توی CSS وارد کنید.
* {
font-family: vazir !important;
}

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

saber.rastikerdar بر روی جی‌میل گوگل
github.com/rastikerdar
twitter.com/rastikerdar
instagram.com/rastikerdar