صابر

چای می‌خورین یا قهوه؟

کشک فله‌ای داری؟

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۵۶ ب.ظ

قبلا در مورد یه فروشنده سوپر مارکت که معمولا بدون اینکه متوجه بشی تخفیف می‌داد صحبت کردم. مغازه‌اش بزرگ و خوش‌نقش بود. از اون روز دو سه بار تغییر دکوراسیون داد و چیزای جدید آورد و سعی کرد حسابی فعال باشه. یه روز داشتم انتخاب می‌کردم که خانم مسنی داخل شد و گفت آقا شوینده ... داری؟ فروشنده گفت ندارم اما یه مارک دیگه دارم. اون خانم چند بار به اشکال مختلف می‌پرسید که این جنسش چطوره یا اینکه اگر بردم خوب نبود چه کار کنم و ... شاید همه‌اش یک دقیقه شد و آخرش هم نخرید و رفت. این فروشنده گفت می‌بینی چجور می‌رن روی اعصاب آدم. گفتم ای بابا خونسرد باشید. بنده خدا کمی وسواس داشت بالاخره ممکنه همه خرید نکنند. گفت درست می‌گید اما وقتی از صبح تا شب با این جماعت سر و کله می‌زنی و هی تکرار و تکرار میشه دیگه خسته می‌شی. من با خودم فکر کردم که خب شاید راست می‌گه. من فقط همون چند لحظه رو دیدم و قضاوت کردم اما برای او چند لحظه کاملا تکراری بود. دیشب که خواستم ازش خرید کنم دیدم تمام مغازه به جز چند تا جنس خالی شده. گفتم چرا دارین میرین؟ گفت دیگه به اعصاب‌خردی و دردسرش نمی‌ارزه. همینجور که داشتیم صحبت می‌کردیم یه خانم وارد شد و گفت کشک فله‌ای داری؟ این فروشنده گفت فقط پاستوریزه داریم. او خانم گفت نه! فله‌ای از اینهایی که باز هست. من به خانم گفتم خیر فقط از این بسته‌بندی‌ها دارند. بعد خانمه شروع کرد بحث کردن با فروشنده که وقتی بهت می‌گم فله‌ای داری بگو ندارم. نگو پاستوریزه دارم. این فروشنده هم چیزی نمی‌گفت و رو کرد به من و گفت می‌بینی چه می‌کنن. من خداحافظی کردم اومدم خونه احساس کردم خیلی ارزون شد. نگاه کردم دیدم یکی از اجناس رو حساب نکرده رفتم مغازه گفتم یه چیزی رو حساب نکردی گفت وقتی رفتی فهمیدم. تقصیر اون خانم شد حواسم رو پرت کرد.

خلاصه دیگه از اینجا رفت.

  • صابر راستی کردار

اجتماعی

نظرات (۴)

  • علی زارع شاهی
  • شاید ترک این کار براش بهتر بوده ...
    پاسخ:
    با شما موافقم
  • مریــــ ـــــم
  • بعد اونو حساب کرد؟
    پاسخ:
    بلی حساب کرد.
    من به تکامل و قضیه survival of the fittest اعتقاد دارم. توی شرایط فعلی مملکت کسی از همه fit تر هست که گرون فروشی کنه و کم فروشی کنه و کلاه برداری کنه، وگرنه شما کارت درست باشه اغلب باید جمع کنی بری
    پاسخ:
    البته این پست صرفا شرح ماوقع بود. منظور خاصی پشتش نبود چون اون بنده خدا هم به دنبال شغل راحت‌تری بود. شاید مسائل ریزی که ما آدمها تا وقتی در معرضشون قرار نگیریم به خوبی درک نمی‌کنیم. اما در مورد شرایط مملکت متاسفانه در بی‌اخلاقی دائما رکورد خودمون رو جابه‌جا می‌کنیم! فساد عادی شده.

    در مورد survival of the fittest کنجکاو شدم.
    @علی وو
    "من به تکامل و قضیه survival of the fittest اعتقاد دارم. توی شرایط فعلی مملکت کسی از همه fit تر هست که گرون فروشی کنه و کم فروشی کنه و کلاه برداری کنه، وگرنه شما کارت درست باشه اغلب باید جمع کنی بری"

    این بقای اصلح شما به خاطر همان کار درست هاست که خراب هارو زنده نگه میداره. این بهانه ها که دیگری میکنه من نکنم عقبم فقط توجیه کردن اشتباهه کمی به این فکر کنیم که اصلا برای چه زندگی میکنیم.. این بقا را من عمرا نمیخواهم !

    من اگر برخیزم
    تو اگر برخیزی
    همه بر میخیزند

    من اگر بنشینم
    تو اگر بنشینی
    چه کسی برخیزد؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی

    saber.rastikerdar بر روی جی‌میل گوگل
    github.com/rastikerdar
    twitter.com/rastikerdar
    instagram.com/rastikerdar