صابر

چای می‌خورین یا قهوه؟

بیماری لجبازی

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۱۴ ب.ظ

برخی صفات یا ویژگی‌ها میزان تلخیشون به حدیه که می‌تونه هر شیرینی‌ای رو بی‌اثر کنه. شما ممکنه ده تا ویژگی خوب داشته باشی اما همین یک صفت تلخ اجازه نمی‌ده که اون همه شیرینی به دل بنشینه یا ماندگار بشه. مثلا تندخویی از جملهٔ این صفت‌ها است.

یکی از این صفت‌ها که می‌تونه زندگی رو توی خانواده، محل کار یا هر رابطه‌ای برای آدم‌ها تلخ کنه همین لجبازیه. شاید یک معنای دیگرش خودخواهی باشه اما می‌بینی با اینکه فرد همه زندگی و وجودش رو وقف مثلا خانواده‌اش می‌کنه ولی راضی نمیشه از انتظارات یا خواسته‌هاش کوتاه بیاد. مثلا «این وسیله باید حتما و حتما اینجا باشه یا نباشه.» «این مورد باید حتما خریداری بشه.» «این کار باید حتما همین الان انجام بشه.» «چیزی که من می‌گم یا فکر می‌کنم تنها راهه.» «ما باید حتما به این شکل این کار رو انجام بدیم.» ...

و باز هم تلخ اینکه یک طرف ماجرا همواره مغلوب این نزاع باشه و به اصطلاح مجبور باشه کوتاه بیاد. چون اون طرفِ پیروز فکر می‌کنه پس همیشه  راه و حرفش درست بوده و هست که همواره به کرسی نشسته. حالا این چه اثری در مخاطب این فرد می‌گذاره بماند. هر چقدر از این لجبازی بد بگم کم گفتم. در زندگی با دیگران لجباز نباشید. به ویژه در زندگی مشترک. بگذرید از برخی خواسته‌ها. آسان بگیرید. زندگی دشوار هست، دشوارترش نکنید.

  • صابر راستی کردار

نظرات (۶)

سلام آقا صابر :)
حرفتون خیلی درسته، اتفاقا امروز مصداقش واسم اتفاق افتاد ..
آرزوی موفقیت☆
پاسخ:
سلام
ممنون
  • ناصر دوستعلی
  • ای بابا

    :(
  • محمدجعفر نعناکار
  • چقدر دقیق و صحیح گفتی، باعث شد دقایقی واقعاً به خودم و رفتارم فکر کنم، خدا همه ما رو هدایت کنه و خدا توفیق تذکر دادن و پذیرفتن رو هم به ما بده
    ممنون
    پاسخ:
    ممنونم برای نظرتون
    یه پیشنهاد دارم براتون.
    فونت ساحل سنس رو بسازید.
    قشنگ میشه. (:
    پاسخ:
    برای سنس بهتون صمیم، وزیر، استعداد و ... رو پیشنهاد می‌کنم.
    خودم استعداد رو می پسندم
    فقط یه پیشنهاد بود.
    همین.
    پاسخ:
    شاید در آینده یک روزی یک نفر همچین فونتی رو هم بسازد.
    چرا دیگه فونت جدید طراحی نمی کنید؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی

    saber.rastikerdar بر روی جی‌میل گوگل
    github.com/rastikerdar
    twitter.com/rastikerdar
    instagram.com/rastikerdar