صابر

چای می‌خورین یا قهوه؟
فقط پام درد می‌کنه

فقط پام درد می‌کنه

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ب.ظ
یکم: امشب
- مادر اجازه بدین کمکتون کنم.
+ خیلی ممنونم پسرم. خالیه. چیزی توش نیست. اصلا چیزی ندارم.
- مشکلی ندارید؟
+ نه پسرم. خدا خیرت بده. فقط پام درد میکنه.
چهره و لبخند مهربونی داشت. کاملا پیر و خمیده! به سختی قدم بر می‌داشت. مراقب بود چادر مشکیش از سرش نیفته. داشت خودشو با کیسهٔ خالی‌ای که دست چپش بود و عصای توی دست راستش هماهنگ می‌کرد. عصا رو داد به اون یکی دستش و این یکی دستش رو گذاشت روی کمرش. به دیوار تکیه داد. مشخص بود دردی رو حس می‌کنه. چرا تنهاست؟ چرا با این وضعیت جسمانی بیرون اومده؟ نمی‌دونستم چی بگم. دیگه خیلی دور شده بودم. وقتی می‌گفت چیزی نداره احساس می‌کردم با اون لحنش می‌خواد بگه توفیقی نداشته و دست خالی برمی‌گرده.

دوم: سال‌ها پیش
تق تق تق! در رو که باز می‌کنم می‌بینم نشسته روی پله. صبح هست و کوچه خلوت.
- سلام مادر.
+ سلام پسرم. ببخشید مزاحم می‌شم. اگه دوست داشتی یه کمکی به من بکن.
- چشم مادر.
پیرزن چهره و لبخند شیرینی داشت. رفتم داخل و به مادر ماجرا رو گفتم. برگشتم دیدم با همون چادر سفیدش نشسته روی شیب پارکینگ.
+ ببخشید. اگه اشکالی نداره یه چند دقیقه اینجا بنشینم. خسته‌ام. پاهام درد می‌کنه.
- راحت باشید. بفرمایید.
خیلی کنجکاو شدم.
- مادر چرا تنهایی؟
+ بچه‌هام ترکم کردن. کسی رو ندارم.
- کجا هستند؟
+ رفتند خارج.
- کمکی از دست من برمیاد؟
+ ممنونم پسرم. برو به زندگیت برس. خدا خیرتون بده. ببخشید مزاحمتون شدم.
  • صابر راستی کردار

اجتماعی

خانواده

مادر

نظرات (۴)

آجرک الله...
:(
  • سپیدار ...
  • تنهایی و دست تنهایی متاسفانه مشکل و درد خیلی از پیران روزگار ما شده (خدا به ما پیران آینده رحم کنه!) و عجیب اینکه این رها شدگی و تنها ماندگی بیشتر نصیب پدر و مادرهایی شده که فرزندانشون تحصیلات عالیه دارند و یا خیلی وقتها از نظر اقتصادی مشکلی ندارند . علاوه بر دلایل متعددی که میشه برای این موضوع پیدا کرد مثل اینکه دانشگاه ها و مدارس مون هم دارند نعل وارونه می زنند و از پرورش و تذهیب خالی شده اند که این مشکل تو جماعت به اصطلاح فرهیخته و تحصیلکرده اینقدر فراوانه !
    پاسخ:
    با فردی در این مورد صحبت می‌کردم بیان می‌کرد:
    «به نظر من وجود ما حاصل یک اتفاق هست. رابطه دو نفر حالا برای لذت یا خودخواهی یا علاقه به فرزندآوری یا امثالهم موجب به وجود آمدن ما آدم‌ها شده. چیز مقدسی پشت این ماجرا نمی‌بینم. کسی هم که بچه می‌آورد باید بزرگش کند.»
    :(((((((((((((((((((

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی

    saber.rastikerdar بر روی جی‌میل گوگل
    github.com/rastikerdar
    twitter.com/rastikerdar
    instagram.com/rastikerdar